Fingerferdig

Brian De Palma er en mester i frapperende kameraføringer og slående regiknep. Men svært ofte blir du sittende merkelig uberørt av fiksfakseriene hans. Slik er det også i «Snake Eyes».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Nicolas Cage og Gary Sinise spiller to barndomsvenner som har kommet seg opp her i livet. Rick Santoro (Cage) er en fryktet mordetterforsker i hjembyen Atlantic City, med kjælenavnet Sin City, og korrupt opp til hårrota. Kevin Dunne (Sinise) er marineoffiser og ansvarlig for forsvarsministerens sikkerhet på en tungvektskamp i boksing i nettopp Atlantic City, dit han inviterer den gamle bestevennen til å sitte ringside med ham.

De to kameratene er i utgangspunktet to motpoler, Cage tar imot bestikkelser overalt hvor det kan passe ham, mens mannen i matrosdressen er selve innbegrepet på renhet og høy moral.

Slik ser det i hvert fall ut, inntil forsvarsministeren blir utsatt for et attentat og en kvinne som satt på hans fang blir såret av en av kulene.

Når regissør de Palma setter i verk sitt regimessige puslespill med avslørende tilbakeblikk ut fra synspunktene til flere av de involverte parter, og gjennom avspilling, på detektiv Santoros forespørsel, av alle videoopptakene som er gjort under hele showet, ser det plutselig helt annerledes ut.

Gjett hvem som da plutselig blir bevareren av den offentlige moral, lov og orden?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer