NOK EN GANG: Cal Hammerich, Sherifa Matteo, Mikael Petersen og programleder Fridtjof Nilsen blir å se på skjermen når TVNorge i kveld igjen sender «Lost in Time», og håper det skal gå uten problemer. Foto: TVNorge
NOK EN GANG: Cal Hammerich, Sherifa Matteo, Mikael Petersen og programleder Fridtjof Nilsen blir å se på skjermen når TVNorge i kveld igjen sender «Lost in Time», og håper det skal gå uten problemer. Foto: TVNorgeVis mer

«Lost in Time»

For tredje gang prøver TVNorge i kveld å få «Lost in Time» ut til seerne

- Til tross for at ting har gått litt til helvete, er vi fornøyde med at vi har satset, sier mediesjef Hanne McBride.

(Dagbladet): SISTE: Når kveldens sending av «Lost in Time» nå har gått av stabelen, melder TVNorge at denne gangen har alt gått som det skal.

– Det er gøy å ha delt ut en stor pengepremie til verdige vinnere både på skjerm og i stua, og vi gleder oss til å dele ut flere store pengepremier utover våren, sier mediesjef i TVNorge og Discovery Networks, Hanne McBride.

– Det har vært jobbet så hardt med å få all teknologien til å virke sammen samtidig, og det er rett og slett forløsende når alt nå spiller som det skal. Det er mye som står på spill, og det er deilig å konstatere at vi faktisk har klart å levere en banebrytende TV- og spillopplevelse, som aldri før har vært gjennomført. Det har vært utrolig motiverende å følge tilbakemeldingene fra svært tålmodige seere som har prøvd før og som prøver igjen, og opplever at det er gøy når det glir, sier McBride.

Det som skulle være TVNorges store lørdagssatsing dette halvåret, får i kveld en ny sjanse. «Lost in Time» er tilbake på skjermen for tredje gang.

- Det vært jobbet med konfigurering og stabilisering på serveren. Det har vært iherdig testing de siste par ukene. Nå prøver vi igjen, og håper på det beste. Vi kan jo ikke annet, sier Hanne McBride, mediesjef i TVNorge.

Deltakelse fra sofaen

«Lost in Time» er et interaktivt tv-konsept der tre deltakere sendes til ulike tidsepoker, ville vesten, istida, middelalderen eller juratiden. Her skal de samle mest mulig poeng før tida er ute, og vinneren kan få med seg inntil én million kroner. Samtidig kan du som tv-seer sitte hjemme i sofaen, med en nedlastet app, og konkurrere via mobiltelefon og nettbrett. Og vinne like mye som deltakerne.

Da første sending gikk på lufta for fire uker siden, var det ingen av tv-seerne som kom inn i appen. Uka etter gikk det ikke særlig bedre, og TVNorge bestemte seg for å ta programmet av lufta et par uker.

- For å forsikre oss om at både små barnesykdommer og større serverproblemer blir ryddet av veien, sa programdirektør i TVNorge og Discovery Networks, Eivind Landsverk, da i en pressemelding.

Mange klager

- Det aller viktigste å formidle nå, er at vi har gjort oppdateringer i appen. Alle må sørge for at de sitter med siste versjon, sier Hanne McBride noen timer før sending.

Hun sier tv-kanalen har fått mange reaksjoner på tv-programmet. Både negative og positive.

- Vi opplever et stort engasjement rundt spillet. Det har vært mange klager i og med at vi ikke har fått det til å virke, og naturlig nok har vi måttet tåle at det har vært mye humor på vår bekostning der ute.

Fortsatt fornøyde

«Lost In Time» hadde 111 000 seere på premieren, men mistet 40 prosent av dem da andre program gikk på lufta.

- Men det som er gøy, er at vi før helgen hadde 140 000 brukere på appen. Det vitner om et engasjement som vi er utrolig glade for. Vi lykkes ikke med innovasjon hvis vi ikke prøver, selv om det er synd at norske tv-seere er offer for feilen, sier McBride og legger til:

GØY: Mediesjef Hanne McBride i TVNorge håper de nå lykkes med å få snedt «Lost in Time» som planlagt. Foto: TVNorge
GØY: Mediesjef Hanne McBride i TVNorge håper de nå lykkes med å få snedt «Lost in Time» som planlagt. Foto: TVNorge Vis mer

- Til tross for at ting har gått litt til helvete, er vi fortsatt fornøyde med at vi har satset. Og vi håper nå å klare og levere den opplevelsen som vi har planlagt. Det er tross alt gøy å dele ut store pengepremier hver uke.