Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

Forelsket, dødelig forelsket!

Erotikken spiller sitt spill fortsatt, i «Carmen», men atskillig råere enn vi er vant med å se på en scene.

RÅTT PARTI: Carmen (Katarina Bradic) som utfordrende midtpunkt. Foto: Erik Berg/DNO&B
RÅTT PARTI: Carmen (Katarina Bradic) som utfordrende midtpunkt. Foto: Erik Berg/DNO&B Vis mer

(Dagbladet): Åpningen på «Carmen»-premieren i Bjørvika fredag kveld er en åpenbaring.

Suggestiv macho-militarisme anno 1960-årene setter stemningen, før plutselig scenebildet vrenges ved hjelp av avansert scenografi (Alfons Flores) og sceneteknologi, og et barnekor bryter gjennom forsvarsverkene og henvender seg direkte til oss, fra første rekke.  

Duvende

Derfra toner musikken fram, den deilige, duvende Carmen-musikken som kan forføre hvem som helst.

Dette setter på en måte tonefallet, i en forestilling som Calixto Bieito har regissert - og da regissert helt fritt for alle de ups and downs som jeg forbinder med Bieitos tidligere oppsetninger, der det lysende som regel har alternert med det vulgære.  

503 Service Unavailable
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?