Forfører med popmusikk

Pop er nordmenns favorittmusikk til hyrdestunden. Det fant Europas største mediekonsern ut, og begynte å selge cd'er på nettet.

  • Pop
  • Klassisk
  • Soul
  • Rock
  • Blues

Sånn ser norsktoppen ut når det gjelder intimmusikk. Samme undersøkelse viser at 3 av 4 nordmenn ikke fordrar Heavy-musikk, og at dobbelt så mange menn som kvinner misliker julemusikk.

Undersøkelsen er utført av Bertelsmann som i dag lanserte cd-salg over nettet i Norge. Fra før har de solgt bøker gjennom

bol.com

, og nå utvider de med 150.000 cd-titler.

Spørreundersøkelsen viser at 1 av 10 nordmenn har handlet cd over nettet, og at fordelen med netthandel er billigere priser. Akkurat det tar ikke bol.com så veldig tungt.

- Vi skal ikke være billigst. Vi skal være best på de kjedelige tingene som logistikk og kundebehandling, sier bol.com-sjef Stina Hammarberg.

Bertelsmann inngikk nettopp en avtale med Napster som lar folk laste ned gratis musikk via internett.

- Det har ikke noe med oss å gjøre. Vi får se hvor lenge Napster varer, sier Hammarberg til Dagbladet.no.

I undersøkelsen svarer halvparten at 130 kroner er en fornuftig makspris for cd-er - drøyt 50 kroner over bol.com-prisen.

SELGER MUSIKK: bol.com-sjef Stina Hammarberg