Fornøyd markedssjef

Markedssjef Morten Erlandsen i Tiedemanns bekrefter at han og «vitsepianist» Trond Myhre er gode bekjente.

-Jeg blir ikke sponsa

- Vi har ingen avtale med Myhre, men det gleder meg svært at hans pakke med Blue Master ligger godt synlig i hvert TV-program!

- Har markedssjefen klart å produktplassere Tiedemanns sigaretter i «Du skal høre mye...»?

- Nei, sier Erlandsen.

- Det er jo forbudt å reklamere for tobakk. Å kommunisere med forbrukerne er ikke tillatt for oss. Og så dumme er vi ikke at vi betaler noen for å røyke våre sigaretter i TV.

- Kjenner du Trond Myhre?

- Javisst, han er en meget god bekjent. Vi har vært venner siden skoledagene. Og, ja, jeg veit at det ligger ei pakke Blue Master på pianoet hans hver gang det er sending fra Rorbua i Tromsø, fortsetter Erlandsen helt uoppfordret.

- Akkurat det setter vi i Tiedemanns stor pris på.

Vennskapet til tross, og trass i det faktum at sigarettene fra markedssjefens fabrikk alltid ligger på Myhres piano: Erlandsen gjør krav på å bli trodd når han tilbakeviser Dagbladets spørsmål om hvorvidt det her handler om produktplassering og en avtale mellom Myhre og Erlandsen.

- Nei, det ville jo vært ulovlig, det.

- Men god reklame for dere likevel?

- Ikke veit jeg om vi har nytte av at Trond Myhre røyker Blue Master.