Først ble Marco Elsafadi lam, så havnet Raphaël Poirée under en firhjuling på 300 kilo

Sammen trente idrettsutøverne seg opp fra et emosjonelt og fysisk bunnivå.

HYGGELIG GJENSYN: Raphaël Poirée og Marco Elsafadi kjempet seg begge ut av sykesengen samtidig. For Elsafadi ble Poirée en stor motivasjon under sykehusoppholder på Haukeland i Bergen. Foto: TOR ERIK H. MATHIESEN
HYGGELIG GJENSYN: Raphaël Poirée og Marco Elsafadi kjempet seg begge ut av sykesengen samtidig. For Elsafadi ble Poirée en stor motivasjon under sykehusoppholder på Haukeland i Bergen. Foto: TOR ERIK H. MATHIESEN Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

BERGEN (Dagbladet): - Jeg så ham første gang i treningsrommet på Haukeland. Etter tre dager sto han oppreist. Da tenkte jeg «Hæ? Brakk ikke han nettopp nakken?». Det var ganske absurd, sier Marco Elsafadi (37) og glimter bort på Raphaël Poirée (40).  

De kjente hverandre ikke, men hadde mye til felles.

- Ble en motivasjon

Sommeren 2009 tok livet en dramatisk vending for Elsafadi. Han ble rammet av den sjeldne nervesykdommen Guillain-Barré syndrom, en autoimmun sykdom som fører til nerveskade og lammelser i bein og underkropp. 

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer