MOLDE (Dagbladet): Leonard Cohen og bandet hans tok et rekordstort Moldejazz-publikum på mer enn 11000 med storm fredag kveld.
Med ei settliste nesten identisk med den fra Langesund torsdag kveld entret veteranen den store scenen på Romsdalsmuseet på slaget 19.00, lettet galant på hatten idet følgespot'en traff ham og gikk rett inn i «Dance Me To The End of Love», omgitt av et band som så ut som søndagsskoleutgaven av The Blues Brothers.
Med de tre koristene og seks musikerne forsynte poeten/sangeren med all den støtten han trengte, også når han selv pirket på tangentene eller hektet på seg gitaren.
Da han gikk av scenen nærmere tre timer seinere, hadde publikum fått hele perleraden av sanger, fra «Suzanne» og «So Long, Marianne» til «Democracy» og «Whither Thou Goest». Det eneste savnet var «Hey, That's No Way To Say Goodbye», men gleden over det som ble spilt overgikk langt skuffelsen over det som ikke ble det.
Skåret i gleden var, også som i Langesund, lyden lengst bak på arenaen. Den var for lav, og gjorde konsertopplevelsen for deler av publikum dårligere enn den burde vært. Nærmere scenen var lyden klar og balansert, og sikret konserten plass som en av de fineste utendørs i Moldejazz-historien.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger