«We Love the 2000's» i Telenor Arena

Forventer å tjene 40 millioner på nostalgi-fest

Chris Collings har solgt over 200 000 billetter til åtti- og nittitallsshow. Nå gyver han og makkeren løs på et nytt tiår - og venter rekordoverskudd.

STORT SHOW: «We Love the 90's» har trukket tusenvis av publikummere. Her fra Telenor Arena i fjor. Nå satser arrangørene på at 2000-tallsnostalgi blir like populært. Foto: Facefirst
STORT SHOW: «We Love the 90's» har trukket tusenvis av publikummere. Her fra Telenor Arena i fjor. Nå satser arrangørene på at 2000-tallsnostalgi blir like populært. Foto: Facefirst Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

(Dagbladet): I 2010 fikk musikkgründerne Chris Collings og Thomas Borgvang ideen om å skape et skikkelig nostalgishow for de som var unge på nittitallet.

Året etter ble ideen realisert, og artister som Vengaboys, E-Type og Dr. Alban sto på scenen i fem norske byer, foran jublende publikummere som drømte seg tilbake til tiåret for magetopp og platåsko.

Åtte år etter idé-frøet ble sådd, tar Collings og Borgvang steget inn i et nytt tiår.

I november arrangerer de for første gang «We Love the 2000's» i Telenor Arena i Oslo, med artister som A1, Wyclef Jean, Las Ketchup og Nelly på plakaten.

- Vi ligger allerede på 8000 solgte billetter, forteller Collings, som er administrerende direktør i Nordic Beats.

Totalt har showet en kapasitet mellom 16 000 og 18 000 publikummere. Ifølge Collings er det ingen av de andre showene deres som har solgt billetter like kjapt.

- Vi føler oss veldig avslappet på at vi kommer til å selge ut.

Omsetter for millioner

At nostalgifest får nordmenn til å åpne lommeboka, hersker det liten tvil om.

Totalt venter Nordic Beats å omsette for over 40 millioner i 2018, ifølge Collings.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer