(Dagbladet): I 2010 fikk musikkgründerne Chris Collings og Thomas Borgvang ideen om å skape et skikkelig nostalgishow for de som var unge på nittitallet.
Året etter ble ideen realisert, og artister som Vengaboys, E-Type og Dr. Alban sto på scenen i fem norske byer, foran jublende publikummere som drømte seg tilbake til tiåret for magetopp og platåsko.
Åtte år etter idé-frøet ble sådd, tar Collings og Borgvang steget inn i et nytt tiår.
I november arrangerer de for første gang «We Love the 2000's» i Telenor Arena i Oslo, med artister som A1, Wyclef Jean, Las Ketchup og Nelly på plakaten.
- Vi ligger allerede på 8000 solgte billetter, forteller Collings, som er administrerende direktør i Nordic Beats.
Totalt har showet en kapasitet mellom 16 000 og 18 000 publikummere. Ifølge Collings er det ingen av de andre showene deres som har solgt billetter like kjapt.
- Vi føler oss veldig avslappet på at vi kommer til å selge ut.
Omsetter for millioner
At nostalgifest får nordmenn til å åpne lommeboka, hersker det liten tvil om.
Totalt venter Nordic Beats å omsette for over 40 millioner i 2018, ifølge Collings.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger