Fossen står til stryk

Erling Fossen fremstiller Deli de Luca som eksponent for ensretting.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

STORKIOSKER: Lederen av Oslo Byaksjon, Erling Fossen, har i flere sammenhenger denne høsten uttrykt bekymring for den ensretting som kjedene i handelsnæringen representerer. Innenfor flere sektorer er denne bekymringen berettiget. Mange kjeder har gjort livet kjedeligere for den jevne forbruker. Spesielt synlig er denne utviklingen på de store kjøpesentre utenfor bykjernen, som mer enn noe annet truer det yrende liv i bygatene.

Fossen retter imidlertid baker for smed ved å fremstille Deli de Luca som eksponent for ensrettingen. Deli de Lucas fremste mål har siden etableringen i 2003 vært å bidra til det motsatte. Mangfold og valgfrihet er i Deli de Luca på ingen måte å anse som tomme klisjeer. Forut for vår etablering kunne sultne hovedstadsbeboere på farten hovedsakelig velge mellom pølse, hamburger og kebab. Med et samlebegrep blir denne maten gjerne omtalt som junkfood.

Hos Deli de Luca tilbyr vi kundene etniske produkter som børek fra Tyrkia, pretzelkringle fra Tyskland, vegetariske spinatpaier fra England, japansk sushi eller pestocalzoner fra Nord-Italia.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer