Fra bok til nettreklame

Fofatter og reklamemann Arne Berggren har fått med seg Jan Kjærstad, Erlend Loe og Thomas Hylland Eriksen på nett. Nå lager forfatterne nettreklame.

Ifølge Propaganda heter det nye interaktive byrået Never.no. Berggren er en av pådriverne bak selskapet, mens Kjærstad står i spissen for medarbeiderne.

«Et innovativt miljø i sentrum for et nettverk av teknologer og profesjonelle kreative». Slik presenterer never.no seg selv. Selskapet har sprunget ut fra Filadelfia Reklamebyrå. Filadelfia ble etablert av Berggren for to år sida, og ble solgt til det amerikanske nettselskapet Ipares i sommer.

Kjente kunder

Kundelista inneholder ifølge Propaganda navn som Otto Jespersen, Thomas Giertsen, Lompelandslaget, Preus Foto, Volum Aschehoug, www.gulepriser.no og Active ISP, som er blant Europas største nettannonsører.

- Vi orker ikke de lange møtene og prosessene i vanlige reklamebyråer. Never.no har laget noen av bannerannonsene som fungerer best for oss, selv om de er artistiske, sier market communications manager Torgrim Odland i Active ISP til Propaganda.

I SPISSEN: Forfatteren Jan Kjærstad står i spissen for medarbeiderne i never.no.