Frieri uten fres

Stram dame, løst show.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

KONSERT: Etter en drøy time setter Gwen Stefani plutselig kursen ut i publikum. Hun svinser gjennom fjortishavet i Spektrum med en hale av sikkerhetsvakter, bort til t-skjorteboden. Hun klatrer oppover en stige, klatrer videre oppover etter at stigen slutter også, helt opp på tribunen og over et gjerde. Der tar hun en pause blant fansen og annonserer den fine Fleetwood Mac-aktige «Cool» fra solodebuten «Love Angel Music Baby», som hun så synger gående/løpende gjennom hvin og mobilkameraer, langs VIP-boksene, rett bak en samlet hovedstadspresse og videre bortover, helt over til andre siden av der hun begynte. Puh.

Det var, som det heter på fotballspråket, akkurat det kampen trengte. Det skjedde noe. Noe spennende. Nærhet, liv, pust og svette, kontakt og kommunikasjon, alt det som til da hadde manglet i det riktignok velkoreograferte, men likevel flate og relativt begivenhetsløse showet vi hadde vært vitne til fram til dette.

Slitesterke hits

At en Gwen Stefani-konsert oppleves som begivenhetsløs, er i seg selv en sterk presentasjon, all den tid hun har en katalog som svulmer av slitesterke hits, og burde ha budsjett til å blåse det hele til himmels.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer