Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Frisker opp med repriser

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Gamle reklamefilmer blir fort glemt. Derfor lurer reklamebyråene deg til å huske filmene sine ved hjelp av en ekstrakampanje uka før Gullfisk-kåringen.Det kan være vanskelig for tv-seerne å huske reklamefilmene fra i fjor vår. For ikke å bli fullstendig glemt foran kveldens reklamekåring på TV2, har flere annonsører bestilt hyppige visninger de siste to ukene.

- Dette er en kjent måte å gjøre det på, sier prosjektleder Bente Kvam i reklamebyrået Leo Burnett. Hennes byrå vant desemberplassen i Gullfisken, og har et håp om at seerne husker hennes McDonald's-reklame uten fordyrende ekstravisninger i januar.

Nominerte annonsører har dessuten mobilisert ansatte, kunder og deres venner til å stemme på sin reklamefilm under tv-sendingen. De to siste åra har ca 800000 ringt inn sine gullfiskstemmer. Programmet hadde i fjor 750000 seere.

- Det er stor prestisje i å vinne konkurransen. Dessuten er premien på 500000 kroner i reklametid vel verd å ta med seg, sier Kvam.

Hele Norges coronakart