Full krig om Bløffe-Marius

P4 får konkurranse.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Hver morgen lurer radioprofil Marius Kopperud lyttere i programmet «Fem på», der han ringer bølletelefoner til intetanende ofre.

Det er ingen spøk for hans tidligere arbeidsgiver, Radio 1. Kopperud var, med sine humorinnslag, en viktig medarbeider i hovedstadskanalen før han gikk over til P4 i april i år.

Kjører repriser

Men i Radio1 liker man åpenbart dårlig at Kopperud har suksess hos konkurrenten. Nå har de valgt å kjøre repriser av humoristens tidligere innslag for dem - på samme tidspunkt som P4. 

- P4 forsøker å ta en av våre features, den er vår og det var vi som startet «Luringen». Det er et spørsmål om å blokkere P4, det er så enkelt, sier programdirektør Kristian Høyrup til RadioAssistant.com

Marius Kopperud selv velger å ta krigen om ham med stor ro. 

- Luretelefoner er ikke Radio1 sin oppfinnelse. Jeg gjør flere ting i P4, og dette er bare én av tingene, sier han til Dagbladet.no. 

Avviser tyveri

Full krig om Bløffe-Marius

Kopperud sier han har forståelse for Radio1s reaksjon, i og med at konkurransen er så hard som den er. 

- Radio1 har god smak når det gjelder boksmaten de serverer nå, men ferskvaren får man tross alt i P4. At begge kanalene nå sender mine innslag, øker uansett min markedsverdi, sier han.  

Programdirektør Jørn Johansen i P4 tilbakeviser at konseptet er stjålet:

- Marius anser jeg som en kjempegod programleder og en som gjør gode telefonspøker. Han følger opp en av P4s mest populære benchmarks «Will-i-røret» med «Fem på». Jeg føler at verken P4 eller Radio 1 eier opphavet til en telefonspøk. Vi har selvfølgelig ikke stjålet «Luringen»-konseptet, men ansatt en medarbeider som har jobbet i Radio 1, sier Johansen til Radioassistant.com.

BLØFFMAKER: Marius Kopperud mener han ikke har gjort noe galt ved å ringe bløffetelefoner for P4 - som han også gjorde for sin forrige arbeidsgiver, konkurrenten Radio1.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer