Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Futuristisk gremmelse

«Devastation»-utviklerne bør skjerpe seg, mener FREDAGs anmelder.

Det gjør egentlig ikke stort annet, «Devastation», enn å underbygge teorien om at førstepersonsskytene begynner å bli svært så klisjépregede. Til og med nylige «Unreal 2», som mange hadde store forventninger til, viste seg å være ikke stort annet en gjennomsnittlig. Utviklerne i Digitalo Studios skal ha all ære for sine ambisjoner, og spillet ser faktisk ikke så ille ut ved første øyekast heller.

Ved hjelp av helt streit WASD-styring fører du en fremtidsrebell (som ligner litt på Eminem, i grunn) og hans frender mot målet, som overordnet er å stoppe konglomeratet Grathius i å lage en hær ved hjelp av nanoteknologi.

Du har tilgang til en hel haug av imponerende våpen, og alt er egentlig lagt til rette for litt ålreit action- hadde bare ikke spillet vært stapp fullt av små, men svært irriterende feil. Både dine kamerater fiendene har svært varierende og lite god AI, og lydeffektene er av og til helt malplasserte (en låst dør knirker ikke).

Brettene er strødd fulle av søppel, som du i teorien kan plukke opp å kaste- noe man selvfølgelig aldri gjør mot bevæpnede skurker. I stedet blir du gående rundt og vasse i søppel, som bare irriterer og er i veien. Jeg har bare ett ord til utviklerne: Skjerpings!

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media