Ga bort 276 nye Pontiac G6 sport

Oprah ga alle i salen en overraskelse.

Les også:

  • Magasinet: Piken med gullkjeften

    Oprah Winfrey har klart å markedsføre åpningen av sin 19. sesong over hele verden. Det hele kostet General Motors rundt 50 millioner kroner, men selv mener de at det var vel anvendte penger.

    Temaet for årets sesong er 'Wildest Dreams Come True', og dermed bør det være duket for en spektakulær sesong med den svært så populære amerikanske prgramlederen.

    Oprah hadde invitert personer som hadde skrevet til henne og forklart at familien trengte en ny bil. Det satt 276 personer i salen mandag kveld da hun ba 11 av dem komme opp på scenen. De fikk hver sin nye rålekre Pontiac G6 sport sedan.

    De gjenværende i salen fikk hver sin eske, med beskjed om at i en av dem lå nøklene til den 12. bilen.

    Hele gjengen fikk bli med utenfor studio hvor de fikk se en parkeringsplass full av Pontiac G6 sport sedan.

    Men alle fikk hver sin nye Pontiac. De kan selv bestemme interiør, farge og tilbehør.

    - Vi har aldri gjennomført noe lignende før, sier talskvinne for produksjonsselskapet Harpo, Carlo Ubersox til nyhetsbyrået Reuters.

    Se flere bilder av bilen her

    PS: Winfrey ga også bort et fireårig skolestipend, og en ny garderobe verdt 70 000 kroner til en kvinne som hadde vokst opp delvis på gata og hos fosterfamilier. En familie med åtte fosterbarn fikk møbler og inventar til hele huset, pluss en sjekk på en million kroner til å kjøpe og pusse opp huset de leide.

RÅLEKKER: Pontiac G6 sport sedan.
PONTIAC G6 SPORT SEDAN: 276 biler ble gitt bort.
<B>TALKSHOWDRONNINGEN: Oprah Winfrey fikk General Motors med på laget. De hostet opp biler til 50 millioner kroner til det første showet.
GA LIKE GODT ALLE EN PONTIAC: Ikke rart Oprah er populær blant gjestene.
VELG SELV: Oprahs publikum får selv velge farge på bilen, utstyr og interiør.