(Dagbladet.no) Har du sosial intelligens og alminnelig folkeskikk? Har du noe på hjertet? Kan du formulere deg? Er du villig til å gi av deg selv? Skjønner du dynamikken i de sosiale nettmediene?
Hvis svarene på ett eller flere av disse spørsmålene er nei, har du etter all sannsynlighet ikke noe på mikroblogginstjenesten Twitter å gjøre.
Særlig ikke hvis du er kjendis.
For tida kappes journalister, teknologer, markedsførere, PR-folk, managere, artister og alle andre som har et ego å selge, om å finne ut hvordan man kan bruke mikroblogginstjenesten Twitter med størst mulig gjennomslagskraft. De fleste vil trolig være enige om at suksessformelen i det minste inneholder de relativt enkle grunnlementene jeg nevner over.
STADIG FLERE KJENTE MENNESKER fra film, TV, musikk, media, idrett, politikk og andre samfunnsfelt har en Twitterprofil. Mange av disse faller selvsagt gjennom allerede på punkt en - dette med sosial intelligens og fokeskikk.
Noen har ikke engang begrepet noe så grunnleggende som at man må publisere noe interessant med jevne mellomrom. Som den britiske talkshowverten og relativt nyfrelste twitterbrukeren Jonathan Ross (@wossy) sier det: You can lead a celeb to twitter but you can't always make them tweet».
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger