Gjør TV2 feitere

Anorektisk eller bare syltynn, Calista Flockhart er uansett stor i Norge. Siden «Ally McBeal» startet i høst har seertallene skutt i været.

Tirsdagens utgave av «Ally McBeal» hadde ifølge MMI 501.000 seere. Ikke overraskende er TV2 fornøyd:

- Det går bare én vei; oppover, sier informasjonssjef i TV2 Rune Indrøy til Dagbladet :på nettet.

Han avviser at det er oppmerksomheten rundt hovedrolleinnehaverens spisevaner som gjør serien så populær.

- Alle skriveriene fører naturligvis til økt interesse for serien, men alle brevene og telefonene vi får fra seerne tyder på at «Ally McBeal» treffer en helt spesiell seergruppe, sier Indrøy.

Kvinner i 30 og 40-årene er spesielt trofaste seere, en gruppe det visstnok ikke finnes mange tilbud til.

Pause

Da «Ally McBeal» startet på TV2 i oktober i fjor satt rundt 350.000 seere foran TV'en, nå er ratingen over 40 prosent høyere.

- Jeg er ikke overrasket. Serien var populær i USA og innholdet treffer våre seere, mener Indrøy.

Likevel vurderer TV2 å gi Ally og advokatkollegene hennes en pause i løpet av året.

- Hvis pausen ikke er altfor lang vil seerne fortsatt være interessert, mener Indrøy, som forklarer pausen med behov for å justere sendeskjemaet.