Google presenterte nytt design med norsk låt som bærebjelke

Denne låta elskes av techmarkedet.

(Dagbladet): «Google I/O» er en årlig konferanse avholdt av Google i San Fransisco, USA, med hovedfokus på utvikling.

Matias Duarte, en av hovedsjefene i operativsystemet Android, benyttet årets konferanse til å avsløre Googles nye design «Material Arts».

Se hva «Material Arts» dreier seg om i videoen øverst i saken.

Videoen presenterer designet Google-brukere kan vente seg på for eksempel sine smarttelefoner i nær framtid.

Aktuell igjen Låten som setter stemninga i bakgrunnen er ingen ringere enn Datarock-klassikeren «Fa Fa Fa».

Vokalist i databandet, Fredrik Saroea, kommenterer «Fa Fa Fa» sin slitesterke techappell på denne måten:

- At Google nå har valgt å gå for en nesten 10 år gammel låt viser at «Fa Fa Fa» befester sin posisjon som den ultimate evergreen-låten i techmarkedet.

Forenkler designet Det er ikke første gang Datarock blir brukt av en datagigant. Tidligere har låtene deres blitt brukt av Apple, Microsoft, Samsung og i en drøss Electronic Arts-spill.

Nettstedet Wired beskriver Googles nye design som et enkelt dataspråk, der det visuelle «glir» inn i hverandre.

STAS: Fredrik Saroea (foran) og resten av Datarock er populære på techmarkedet. Bandets musikk har blant annet vært brukt i EAs FIFA-spill. Foto: Håkon Eikesdal / Dagbladet
STAS: Fredrik Saroea (foran) og resten av Datarock er populære på techmarkedet. Bandets musikk har blant annet vært brukt i EAs FIFA-spill. Foto: Håkon Eikesdal / Dagbladet Vis mer