Google presenterte nytt design med norsk låt som bærebjelke

Denne låta elskes av techmarkedet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert
Annonse

(Dagbladet): «Google I/O» er en årlig konferanse avholdt av Google i San Fransisco, USA, med hovedfokus på utvikling.

Matias Duarte, en av hovedsjefene i operativsystemet Android, benyttet årets konferanse til å avsløre Googles nye design «Material Arts».

Se hva «Material Arts» dreier seg om i videoen øverst i saken.

Videoen presenterer designet Google-brukere kan vente seg på for eksempel sine smarttelefoner i nær framtid.

Aktuell igjen Låten som setter stemninga i bakgrunnen er ingen ringere enn Datarock-klassikeren «Fa Fa Fa».

Vokalist i databandet, Fredrik Saroea, kommenterer «Fa Fa Fa» sin slitesterke techappell på denne måten:

- At Google nå har valgt å gå for en nesten 10 år gammel låt viser at «Fa Fa Fa» befester sin posisjon som den ultimate evergreen-låten i techmarkedet.

Forenkler designet Det er ikke første gang Datarock blir brukt av en datagigant. Tidligere har låtene deres blitt brukt av Apple, Microsoft, Samsung og i en drøss Electronic Arts-spill.

Nettstedet Wired beskriver Googles nye design som et enkelt dataspråk, der det visuelle «glir» inn i hverandre.

STAS: Fredrik Saroea (foran) og resten av Datarock er populære på techmarkedet. Bandets musikk har blant annet vært brukt i EAs FIFA-spill. Foto: Håkon Eikesdal / Dagbladet
STAS: Fredrik Saroea (foran) og resten av Datarock er populære på techmarkedet. Bandets musikk har blant annet vært brukt i EAs FIFA-spill. Foto: Håkon Eikesdal / Dagbladet Vis mer

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer