Google presenterte nytt design med norsk låt som bærebjelke

Denne låta elskes av techmarkedet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): «Google I/O» er en årlig konferanse avholdt av Google i San Fransisco, USA, med hovedfokus på utvikling.

Matias Duarte, en av hovedsjefene i operativsystemet Android, benyttet årets konferanse til å avsløre Googles nye design «Material Arts».

Se hva «Material Arts» dreier seg om i videoen øverst i saken.

Videoen presenterer designet Google-brukere kan vente seg på for eksempel sine smarttelefoner i nær framtid.

Aktuell igjen Låten som setter stemninga i bakgrunnen er ingen ringere enn Datarock-klassikeren «Fa Fa Fa».

Vokalist i databandet, Fredrik Saroea, kommenterer «Fa Fa Fa» sin slitesterke techappell på denne måten:

- At Google nå har valgt å gå for en nesten 10 år gammel låt viser at «Fa Fa Fa» befester sin posisjon som den ultimate evergreen-låten i techmarkedet.

Forenkler designet Det er ikke første gang Datarock blir brukt av en datagigant. Tidligere har låtene deres blitt brukt av Apple, Microsoft, Samsung og i en drøss Electronic Arts-spill.

Nettstedet Wired beskriver Googles nye design som et enkelt dataspråk, der det visuelle «glir» inn i hverandre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer