Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Grand Prix mest populært i Norge

Så er det bekreftet igjen - nordmenn er mest gale etter Eurosong. Nesten 1,5 millioner norske TV-seere så finalen i Riga.

En oversikt over Eurosongs seertall og markedsandeler ellers i Europa viser at interessen for konkurransen er desidert størst her til lands, melder NRK. NRK1s Eurosong-sending hadde en markedsandel på 87 prosent. Det betyr at 87 prosent av alle som så på TV i Norge i det aktuelle tidsrommet, så nettopp dette programmet.

På andreplass, langt bak Norge, finner vi Slovenia. 70 prosent av alle som så på TV der denne lørdagskvelden, valgte Eurosong. Blant de store landene i Europa er interessen størst i Tyskland. Her hadde ARDs sending en markedsandel på 38,8 prosent, men BBC fulgte like etter med 38 prosent.

(NTB)

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media