Grand Prix splitter folk og ekteskap

Grand Prix-finalen deler lille Danmark i to. Noen elsker Grand Prix - andre elsker å hate det. Melodi Grand Prix kan til og med ta knekken på ekteskap, vil ryktene ha det til. Andre forsøker følge med nettopp for å redde forholdet til kjæresten.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Hør alle bidragene og stem på din favoritt!

I et sommervarmt København ligger seil- og sightseeingbåter og dupper i kanalen ved Nyhavn - café-og kaiområdet som ligger et steinkast fra der Oslo-ferjene legger til.

Turister fra alle verdenshjørner slentrer gatelangs og journalister og Grand Prix-delegasjoner fra 23 land har inntatt byen. Men mange av dem vi har snakket med er ikke ihuga Grand Prix-fans.

For kjærligheten

- Jeg skal se den ene generalprøven... men jeg gjør det for min kjærestes skyld, sier Glenny Dam til NTB.

Han selger iskrem fra en bod på et gatehjørne og har hendene fulle med å lage iskremkuler til ventende kunder.

- Jeg følger ikke med egentlig og har ikke hørt den danske sangen. Men det franske sangen skal visstnok være den beste, sier Dam.

På bryggekanten litt lenger bort sitter en gjeng kolleger og nyter lunsjen ute. De har alle planene klare for lørdagskvelden.

- Vi skal alle sammen på et eller annet arrangement lørdag, en middag eller noe, og så skal vi se finalen på TV, sier Linda Olsen.

Hun og de andre kollegene følger med hvert år, men særlig i år er det jo spennende siden det er i København, sier hun. Og Grand Prix er noe å samles om, ifølge damene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer