DEBATT

Corona og hotell-krise

Gråter krokodilletårer

Det holder ikke å snakke om hvor mye han anerkjenner sine ansatte, om det ikke oppleves sånn av dem som faktisk utfører jobben på alle Choice-hotellene.

VELGER TV: Som ansatt oppfattes det som alt annet enn beroligende når Choice-sjef Petter Stordalen (bildet) velger TV, og ikke de ansattes tillitsvalgte, for å snakke om mørke skyer i horisonten og mulige masseoppsigelser, skriver innsenderen. Foto: Bjørn Langsem / Dagbladet
VELGER TV: Som ansatt oppfattes det som alt annet enn beroligende når Choice-sjef Petter Stordalen (bildet) velger TV, og ikke de ansattes tillitsvalgte, for å snakke om mørke skyer i horisonten og mulige masseoppsigelser, skriver innsenderen. Foto: Bjørn Langsem / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Eksterne kommentarer: Dette er en debattartikkel. Analyse og standpunkt er skribentens egen.
Publisert
Sist oppdatert

Petter Stordalen forteller at han gråt etter at han, som en konsekvens av coronapandemien, måtte permittere 7500 ansatte i Skandinavia.

- Jeg lover at jeg gjør alt i min makt. Vi snur alle steiner, vi kommer til å stå på urokkelig hvert eneste minutt, for dere, for de ansatte, for selskapet, sa hotellkongen i mars.

Fellesforbundet organiserer hotell og restaurantarbeidere. Merethe Solberg som er avdelingsleder for Fellesforbundets hotell og restaurantarbeidere i Oslo-Viken, ble ikke videre imponert. Hennes, og andres, erfaring tilsier at hotellkongen er flink med ord og sceneshow, ikke fullt så god på handling. Som Solberg har erfart som tillitsvalgt, så snakker han mye om å være stolt av sine ansatte, men når tillitsvalgte ønsker å få ham i tale, så blir henvendelsen sendt nedover i systemet.

Stordalen har et stramt program, men han finner tid til å briljere i media.

Det kan virke som Stordalen ikke skjønner hvilken innvirkning hans opptredener i media har på de ansatte. Jeg kan forstå at han oppfattes som sjarmerende og en dyktig leder når han snakker om det «marerittet» pandemien er. Men jeg spør meg; forsøker han skape sympati for seg selv, eller for de ansatte?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer