Groovy P.O.P.

Palace Of Pleasures fjerde album befester deres posisjon som eneherskerne av det varemerkede discodub-soundet: varme, sexy og røyktunge grooves.

Det er fristende å gjøre noe så latterlig som å kåre Palace Of Pleasure til Norges beste band. Få band har vært så kvalitetsorienterte, så kompromissløse i å fortsette med å gjøre sin greie, og så, ja, jævlig bra. Fire glimrende album etter hverandre er en bragd. Oasis klarte ikke to engang.

«Betty Ford, Here We Come» (bra tittel, nydelig cover!) fortsetter P.O.P.s reise i eksotiske grooves; en patentert miks av tung dub, velværende chill og en armada av lyder og samples. Alt sammen svært dyktig sammensatt.

Og selv om alt låter unikt P.O.P.sk , er de imponerende varierte. Svevende reggae hvor P.O.P. drømmer om Buster Keaton, sexy deep house, filmmusikkmester Ennio Morricone på chill-out-klubb, «Arabiske netter» i dub-stil og en manisk Mirejam (fra Martine & Mirejam) på vokal, er illustrerende for bredden på dette albumet. Og da snakker vi bare om de fem første låtene.

Dette er musikk som rører deg og musikk som er lagd av ekte mennesker. Det er sjelden vare i disse dager, og derfor bør du kjøpe dette albumet.

<B>NY FULLTREFFER:</B>Norske Palace of Pleasures har gjort det igjen - for fjerde gang.