DEBATT

Gutter er gutter - og det har vi alle virkelig fått nok av

Ja, gi oss ekstremsjåvinistisk reklame! Nordea setter fingeren presist på det vi alle tenker.

MED NORDEA PÅ BORDELL: Bildene viser det eventyrlystne Nordea-bankkortet ute på «guttetur». Foto: Nordea / Instagram
MED NORDEA PÅ BORDELL: Bildene viser det eventyrlystne Nordea-bankkortet ute på «guttetur». Foto: Nordea / Instagram Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Eksterne kommentarer: Dette er en debattartikkel. Analyse og standpunkt er skribentens egen.
Publisert
Sist oppdatert

Bankgiganten Nordea la nylig ut et knippe bilder på Instagram-kontoen @NordeaNorge, med intensjon om, ifølge markedsdirektør Paal Spraakehaug, å «nå det til yngre publikum» ved å «bygge en historie som både skal underholde og engasjere» med bilder som illustrerer «opplevelser i vår hverdag»

Med Nordea på bordell: Bildene viser det eventyrlystne Nordea-bankkortet ute på «guttetur»: Det er på fylla med spritflaske og chips. Det vises foran et bilde av en ung mann som nysgjerrig kikker inn i vinduet på et bordell i Amsterdam. Og det sees stukket seksuelt provoserende ned i utringningen på en hodeløs og meget barmfager pike iført Oktoberfest-Dirndl, med kommentaren: «Trygg lommebok. Kanskje innføre Dirndl (kjole) som workwear? #oktoberfest #dirndl #lommebok. Og så kommer det til slutt et bilde med hashtag «Olafiaklinikken», fordi man må jo teste seg for kjønnssykdommer etter en ordentlig guttetur!

Jeg tenker at det var jaggu bra at de kom med denne kampanjen. Den tjener oss alle godt. Hvorfor, spør du? Fordi et bilde er verdt tusen ord, og på denne måten setter Nordea virkelig ord på det den største andelen av oss som ser denne kampanjen mener: at denne skiten har vi virkelig fått nok av, alle sammen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer