KUTTER PRISEN: Nå får du reklamefri Spotify for en billigere penge. Her er Spotify-gründerne Daniel Ek og Martin Lorentzon. Foto: Spotify.
KUTTER PRISEN: Nå får du reklamefri Spotify for en billigere penge. Her er Spotify-gründerne Daniel Ek og Martin Lorentzon. Foto: Spotify.Vis mer

Halverer prisen på reklamefri Spotify

Spotify trapper opp streaming-krigen mot Wimp med reklamefri versjon til halv pris.

||| Konkurransen hardner til mellom de to streaming-gigantene.

Nå har svenskene i Spotify lansert enda to nye abonnement i kampen om brukerne, Spotify Open og Spotify Unlimited.

Disse kommer i tillegg til full pakke-versjonen Spotify Premium og invitasjonsversjonen Spotify Free.

Reklamefritt til halv pris Lik invitasjonsmodellen gir Spotify Unlimited deg tilgang til streamingtjenestens åtte millioner låter, men i motsetning til Spotify Free er den helt reklamefri.

Prisen er 49 kr i måneden. Før har dette bare vært mulig med Spotify Premium, hvor prisen ligger på 99 kroner i måneden. Nå slepper man altså reklameavbruddene til Spotify for en billigere penge.

Gratis for alle Spotify åpner nå også dørene for dem uten invitasjoner. Gratisversjonen av Spotify har før bare vært tilgjengelig for inviterte brukere, men nå lanseres Spotify Open, en reklamefinansiert versjon lik Spotify Free.

Den største og viktigste forskjellen mellom de to er at Spotify Open i motsetning til Spotify Free har en lyttegrense på 20 timer i måneden. Når du når den grensen, må du vente til neste måned før du får tilgang til musikktjenesten igjen.

Abonnementstjeneste Vil man ha tilgang til Spotifys norske streaming-konkurrent Wimp, må man derimot betale. For 99 kroner i måneden får man tilgang til musikktjenestens låter. Wimp er et samarbeid mellom Platekompaniet, Aspiro Music og Telenor.