«Skavlan»

Har mistet over 400 000 TV-seere siden NRK-exiten

Fredag satser TV 2 på at superstjerna David Guetta drar seere.

HØYTLESNING: Mikael Persbrandt leser høyt fra memoarene sine om den gangen han dukket opp, sjalu og beruset, på døren til Fredrik Skavlan og Maria Bonnevie. Video med tillatelse: TV 2 Vis mer Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

23. mars var sist gang «Skavlan» ble sendt på NRK, og talkshowet sørget den gang for at 687 000 lineære seere benket seg foran tv-apparatet, ifølge tall fra NRKs analyseavdeling.

Etter premieren hos konkurrenten TV 2 i midten av september, har programmet imidlertid mistet stadig flere seere. Forrige uke så bare 286 000 lineære seere på «Skavlan» 5. oktober, ifølge tall fra TV 2.

Det er et fall på hele 58 prosent (401 000) siden avskjedsprogrammet på NRK.

Uke for uke

Etter fire av høstens 12 planlagte «Skavlan»-programmer på TV 2, ser lineærseertallene slik ut (inkludert opptak, reprise og Sumo i parentes):

  • Første uke: 440 000 (507 000).
  • Andre uke: 385 000 (436 000).
  • Tredje uke: 288 000 (331 000).
  • Fjerde uke: 286 000 (320 000).

Bare siden TV 2-premieren har programmet altså mistet 35 prosent (154 000) av lineærseerne.

- Det har hele veien vært urealistisk å nå tallene NRK hadde med «Skavlan». Det har vi aldri sett for oss. Vi ønsker oss alltid flere seere, men vi er ikke like utålmodige som pressen, sier kanaldirektør i TV 2, Trygve Rønningen, til Dagbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer