Hektisk action - og knappetrykking

«Ninja Blade» på Xbox 360.

TOKYO ER UNDER angrep av et forferdelig virus som gjør vanlige folk og dyr om til særs mannevonde monstre.

Hva skal til i for å stoppe spredningen av utysket? Ninjaer, selvfølgelig!

DU KASTES bokstavlig talt rett inn i kampen, som raskt skal vise seg å være en hektisk, ekstremt overdreven og tidvis svært underholdende akrobatisk affære.

«Ninja Blade» byr på relativt ukomplisert og lettbent action i samme gate som «Ninja Gaiden» og «Devil May Cry», der komboer på flere titall drap i slengen mer er regelen enn unntaket..

DER DU SPRINTER gjennom linære brett med stadige møter med all slags fiender, blir du etter hvert vant til å trykke på knapper.

Og da bare ikke av hamre-på-kontrollen-typen, men også en lang rekke såkalte quicktime-sekvenser der du i filmsekvenser må trykke rett knapp til rett tid for å lykkes.

Klarer du ikke det, spoles tiden litt tilbake, og sekvensen begynner på nytt. På tross av at flere av disse filmsekvensene er heftige, blir det imidlertid for mange av disse sekvensene i mine øyne.

HELDIGVIS BYR spillet på tilstrekkelige mengder lettprosessert action til at det undeholder.

Det varierte utvalget våpen gjør ikke bare at du må velge våpen etter hvilke fiender du møter, men disse må også brukes for å navigere videre gjennom terrenget. For eksempel kan kastestjernen blåse ut ild, og bredsverdet kan brekke opp vegger.

Hektisk action - og knappetrykking

Det som mest av alt redder spillet, er det mange enorme bosskampene, som til tross for quicktime-fokuset er storslåtte affærer.