Helsvart for TV3

Seertall og annonsesalg synker som en stein i TV3. For TVNorge har det vært «Big Money».

Trekker seg

For TV3 har det vært en begredelig start på året. Tallene har jevnt og trutt gått nedover for TV-selskapet, som i forrige uke nådde en bunnotering på bare fem prosents markedsandel.

Så dårlig har ikke situasjonen vært siden sommeren 1998.

Ifølge Dagens Næringsliv har annonseomsetningen sunket med 20 til 30 prosent.

Ingen i TV3 vil kommentere de helsvarte tallene overfor Dagbladet.

- Vi må legge denne våren bak oss, sier informasjonssjef i TV3, Marianne Melfald, til Dagbladet.

- Vi har hatt høyere ambisjoner enn hva vi har nådd. Vi er nok blitt overskygget av «Big Brother» på TVNorge. Vi må kommer sterkere tilbake med «Robinsonekspedisjonen» og den nye serien «Harem», sier Melfald.

TVNorge har hatt en eventyrlig vår med «Big Brother». I mai kommer kanalen til å omsette for drøyt 40 millioner kroner. Det er kanalens beste måned noen gang - og 50 prosents økning fra mai i fjor.

I slutten av mai er det slutt på suksessprogrammet, og dersom ikke kanalen har et skjult ess i ermet, vil seertallene trolig stupe rett ned.