Ideer/essay:

Henrik Ibsens samplede verker

For Vegard Vinge og Ida Müller er for mye av det gode som regel litt for lite.

GROTESK REBUS: Vegard Vinge med kvinne ment for bruk og kast, spilt av en utstillingsdukke, i «Panini-BoysRoom». Foto: Thor Brødreskift, Festspillene i Bergen
GROTESK REBUS: Vegard Vinge med kvinne ment for bruk og kast, spilt av en utstillingsdukke, i «Panini-BoysRoom». Foto: Thor Brødreskift, Festspillene i Bergen Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

SCENEKUNST: En kan vel ikke kalle noe for stormannsgalskap, når mål en kunne trodd var for store blir nådd.

Likevel: I Vegard Vinge og Ida Müllers teater er detaljene så mange, innholdet så gjennomtenkt, arbeidet så langsiktig og totalomfanget så enormt, at ord som «massivt», «monumentalt», «monstrøst», «totalteater» eller til og med «multimegamassivmonumentalmonstrøstotalteater» blir for små.

Du kan nå betale med

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer