Her er de nye selskapene på boikott-lista

Kristen-aktivistenes aksjon mot Schau fortsetter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Da andre avsnitt av «De 7 dødssyndene» ble vist på TV 2 i går kveld, var alle annonsørene fra det første programmet borte.

Nye selskaper hadde imidlertid kommet til. Nå lover assisterende redaktør Bjarte Ystebø i Norge i dag at boikotten fortsetter.

- Ja. Nå oppfordrer vi leserne til å kontakte også de nye selskapene, og gi uttrykk for det de mener om programmet. Mange av de selskapene som sponset det første programmet, hadde aldri fremmet noe ønske om å være med å annonsere for det, og det tror vi er tilfelle også for noen av de nye annonsørene, og at også de vil trekke seg, dersom kundene velger bort deres varer, sier han til egen avis.

Expert-logo i pausen

Coca-Cola er blant de drøyt 20 annonsørene som har reservert seg mot framtidige programmer. Brusgiganten understreker at de uansett ikke stod oppført på sendeplanen til programmet i de kommende ukene.

Konkurrentene Solo og Pepsi Max var imidlertid inne med reklamefilmer i går kveld.

- Vi har en vanlig medieplan, og har valgt å følge den. Vi hadde en diskusjon torsdag om hvordan vi skulle forholde oss til dette, og bestemte oss for å reklamere som planlagt, sier kommunikasjonssjef Hanne Bügel i Ringnes til Dagbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer