Her er det nye rollespillet til «Oblivion»-skaperen

EA annonserer «Kingdom of Amalur: Reckoning».

|||I forbindelse med denne ukens tegneseriekonferanse Comi-Con, som avholdes i San Diego, har EA endelig avslørt det hemmelige spillet fra Ken Rolston, mannen bak både «The Elder Scrolls III: Morrowind» og «The Elder Scrolls IV Oblivion».

Spillet har tidligere gått under kodenavnet «Project Mercury», men har nå blitt avduket som «Kingdom of Amalur: Reckoning» - et åpent rollespill for én spiller som utvikles til PC, PlayStation 3 og Xbox 360.

Det viser seg også at det er litt av et stjernegalleri som er med i utviklingen av spillet — foruten Oblivion-skaperen er det den respekterte fantasy-forfatteren R.A. Salvatore som har skapt eventyrverdenen og historien til spillet.

Salvatore har skrevet mange fantasy-bøker, men er kanskje spesielt kjent for bestselgerne i Forgotten Realms-universet om den sorte alven Drizzt Do?Urden, som nærmest har fått kultstatus.

I tillegg til Salvatore er det Todd McFarlane, mannen som var med på å skape tegneserien Spawn, som skal bidra til den visuelle stilen i spillet. McFarlane er også kjent for å ha jobbet med ikke ukjente superhelter som Spider-Man, Batman og Hulk.

Se skjermbilder fra spillet her.

- Reckoning er et fantastisk eksempel på hvordan et team med enormt talentfulle og kreative folk med ekspertise på forskjellige området kan jobbe sammen og komplimentere hverandre, sier 38 Studios-sjef Jen MacLeani pressemeldingen, og skryter uhemmet av kombinasjonen av talenter på prosjektet:

- Vi synes det er fantastisk å utvikle et åpent rollespill under ledelsen av en av de største rollespilldesignerne i spillbransjen, sammen med en av de mest ikoniske kunstnerne i vår tid og satt i en detaljert verden skapt av en av de største fantasy-forfatterne i verden. Vi kan ikke vente med å dele de første detaljene i dette universet vi har vært så dedikert til å bygge de siste årene.   Ifølge Rolston la Salvatore og McFarlane grunnlaget for spillet, men også at de prøver de å tilføre noe nytt med kampsystemet.

- I Reckoning startet vi med billedbruk fra Bob og Todds eksepsjonelle Kingdom of Amalur-setting, sier spillets sjefsdesigner, Ken Rolston, og fortsetter:

- På det fundamentet bygget vi utforsking i en åpen verden, en gigantisk fortelling og mulighet for å lage egne spillfigurer, som rollespill-fans forventer av de beste rollespillene.

- I tillegg har vi lagt til noe nytt som vi alltid har ønsket i denne sjangeren — et kjapt simulatororientert og actionpreget kampsystem med flyt i kontrollerne og spillmekanikk spillerne kan utforske med innlevelse, noe fans ikke har sett i andre fantasy-rollespill før.

«Kingdom of Amalur» utvikles til PC, PlayStation 3 og Xbox 360 og skal etter planen slippes høsten 2011.