Her trykker de på knappen - uforberedt på dramaet som venter dem

Hadde du trykket på den røde knappen?

(Dagbladet): Det belgiske tv-selskapet TNT fikk mye oppmerksomhet da de i fjor laget en reklamefilm, som baserte seg på en rød knapp med en stor pil over med skriften «Push to add drama».

Knappen var plassert på et torg i en belgisk by, og ventet på at nysgjerrig sjel ikke skulle greie å la være å trykke.

Da noen til slutt trykket på knappen utspilte det seg et drama, som sjokkerte tilfeldige forbipasserende, og ikke minst dem som trykket på knappen.

Det ellers så stille torget ble brått invadert av en ambulanse, som slet med å få med seg en syk mann på en båre, tungt bevæpnede agenter, bikinikledde babes på motorsykler og baseballspillere, og de mange forbipasserende ble vitner til slåssing, fartsfylt spenning og, ja, drama. 

Reklamefilmen gikk sin seiersgang på nettet.

Skjebnesvangert valg Nå er TNT, som har slagordet «We know drama», tilbake med enda en «push to add drama»-knapp, denne gang på et torg i Nederland.

Og denne gang har tv-selskapet tatt det hele litt lenger.

De forbipasserende som trykket på knappen denne gang, ble først overrasket av en mann som fires ned fra taket over dem og ber dem velge mellom «blå» eller «gul».

Blir kidnappet Dette valget avgjør tilsynelatende skjebnen til et annet menneske, som brått blir «skutt» rett foran dem.

Og - i motsetning av forrige reklamefilm - blir vedkommende som trykker på knappen denne gang selv dratt inn i dramaet, bokstavelig talt.

En bil med påskriften «Witness Protection Program» «kidnapper» nemlig de nysgjerrige som har trykket på knappen, og tar dem med seg til flere actionfylte og skremmende opplevelser.

Reklamefilmen ble lagt ut på Youtube torsdag, og har i skrivende stund allerede blitt sett over 350 000 ganger.