(Dagbladet): Søndag 4. januar skulle BBC etter planen sende en dokumentar hvor det ble hevdet at prins Charles drev en aktiv PR-kampanje i perioden etter prinsesse Dianas død.
Strategien var hemmelig og hadde som mål å bedre prinsens offentlige image i tiden etter Dianas død, og på lengre sikt gjøre det mulig for ham å vise seg offentlig med Camilla Parker Bowles.
Ansatte «PR-geni» For å få det til, hyret Charles angivelig PR-ekspert Mark Bolland, og planen fikk et eget navn - «Operasjon Mrs. PB».
Påstandene kommer fram i dokumentaren «Reinventing the Royals». Den er nå utsatt på ubestemt tid, etter at Charles sendte sine advokater på saken, ifølge avisa The Independent.
I motsetning til de fleste filmer og dokumentarer laget etter Dianas død, ble «Reinventing the Royals» laget uten godkjenning eller medvirkning fra det britiske kongehuset.
Påstandene i dokumentaren framlegges av Sandy Henney, daværende pressesjef for prinsen. «Reinventing the Royals» ville vært første gang hun tok bladet fra munnen siden hun slutta i jobben.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger