Hjelp, fabeldyrene angriper!

Og det er ikke pent.

html,body { border: 0px; } LEGENDEN VIL HA det til at alt det onde menneskene kan drømme om, slippes ut om man åpner den mytiske esken til Pandora.

Jeg for min del slapp løs noe temmelig døllt da jeg åpnet omslaget til «Legendary».

UTGANGSPUNKTET FOR spillet er en tyv som på oppdrag av en ond organisasjon sniker seg inn på et museum, der Pandoras eske befinner seg.

Det første du i rollen som tyven gjør, er selvfølgelig å åpne djevelskapen — for dermed å slippe løs det meste som kan krype og gå av fantasivesener og fabeldyr.

DERMED MÅ DU hanskes med beist som varulver, griffer, minotaurer, en gollum og dess like. Som om ikke det var nok, pøser også organisasjonen som leide deg inn på med treffsikre soldater som av en eller annen grunn vil få has på deg.

Løpet er lagt fra start, på den aller mest irriterende måten. Her kan du ikke vike en centimeter fra den fastlagte ruta, som snirkler seg gjennom et utvalg av de mest klassiske og fantasiløse scenariene du kan tenke deg i et generisk dataspill - i hvert fall i sin funksjon.

Det som skjer rundt deg er nemlig svært så oppsiktsvekkende greier, med et regelrett helvete som stelles i stand i gatene. Derfor er det så synd at du med en gang får følelsen av det hele bare er kulisser du aldri vil få noe innvirkning på.

DA DU ÅPNET Pandoras eske fikk du for øvrig en egenskap som tillater deg å suge opp energien fra døde monstre, for igjen å bruke denne til å lade opp helsen eller sende ut et pulsstøt. Alt gjøres imidlertid med samme knapp, og prosessen tar lang tid — noe som ikke er så kjekt de gangene du trenger helse kjapt.

Det som måtte være av gode ideer i «Legendary», drukner dessverre i en helhet preget av dårlig håndverk. Grafikken er under pari, våpenkontrollen er middelmådig, fiendene er regelrett tjukke i huet, og det hakker og lugger rett som det er. Legendarisk? Neppe.

1
Hjelp, fabeldyrene angriper!
Xbox360owp_INTL3Party_temp.indd
Xbox360owp_INTL3Party_temp.indd Vis mer