Hoppet lenger enn Wirkola

Den nye «Hallo i uken»-redaksjonen knuser lyttertallene til Are Kalvø & co.

LYTTERSUKSESS:Jørgen Strickert (f.v.), Cathinka Rondan og Geir-Atle Johnsen i nye «Hallo i uken» har økt lyttertallene med 22 prosent i forhold til forløperen. Foto: Jon-Michael Josefsen / Scanpix
LYTTERSUKSESS:Jørgen Strickert (f.v.), Cathinka Rondan og Geir-Atle Johnsen i nye «Hallo i uken» har økt lyttertallene med 22 prosent i forhold til forløperen. Foto: Jon-Michael Josefsen / Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

||| - Vi er begeistra og glade. På forhånd ønsket vi det fantes flere uttrykk enn «hoppe etter Wirkola», siden vi fikk høre det så uendelig mange ganger, sier produsent Cathinka Rondan i nye «Hallo i uken».«Hallo i uken» hadde i fjor høst i snitt 86000 lyttere innom programmet i løpet av sendingen, og med det en markedsandel på 11,9 prosent. Den nye «Hallo i uken»-redaksjonen har økt lyttertallene betydelig, og har i snitt 105000 lyttere. En økning på 19000, eller solide 22 prosent. Økningen har vært spesielt stor i aldersgruppen 20-45 år.- Dette er svært gode tall. Og en markedsandel på 12,9 prosent er veldig sterkt, sier Tor Eide i NRK Forskningen.Til sammenlikning har P2 totalt hatt en markedsandel på 6,7 prosent i høst.

Dagblad-slaktDa det ble kjent at Are Kalvø, Espen Beranek Holm og Else Michelet skulle gi seg i «Hallo i uken», preget gravølstemningen mange av intervjuene og reportasjene som ble gjort. Ikke så rart, siden teamet hadde holdt det gående i 16 år. - Til og med kringkastingssjefen sa at det kom til å ta lenger tid enn vanlig å bygge opp et nytt program etter Hallo i uken byttet mannskap, forteller Rondan.Det var nok en tøff beskjed å få for de tre nye: produsent Rondan, programleder Jørgen Strickert og skribent/skuespiller Geir Atle Johnsen.- Nei, vi syntes det var positivt. For da visste vi at NRK kanskje ville være tålmodige med oss, sier Rondan.Tilbakemeldingene etter første program var heller ikke all verden. Dagbladet rullet terningen til en to-er, med tittelen: «Bør piskes for premieren».- Lyttertallene var kjempebra for første sending, og vi har hele tida lurt på om det skulle gå nedover. Men det har holdt seg ganske jevnt bra, sier Rondan og fortsetter:- Så noe må vi gjøre riktig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer