Hove-publikum kan få penger tilbake

Fristen for refusjon av kontantkortene er forlenget.

KAN FÅ PENGER TILBAKE: Festivalgjengerne som ikke brukte opp beløpet de satte inn på kontantkortene, har nå en ny sjanse til å få pengene refundert. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet
KAN FÅ PENGER TILBAKE: Festivalgjengerne som ikke brukte opp beløpet de satte inn på kontantkortene, har nå en ny sjanse til å få pengene refundert. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): På årets Hovefestival var det innført et nytt betalingssystem. Dersom festivalgjengerne skulle kjøpe mat, øl eller andre varer på festivalen, måtte de fylle penger på kortet ved festivalstart.

Det resterende beløpet skulle refunderes, men kvitteringene måtte løses innen en uke etter festivalslutt. Det var det imidlertid ikke alle som hadde fått med seg.

Nå har Hovefestivelen ombestemt seg, skriver Dagens Næringsliv i dag. Fristen for å få refusert restbeløpet er blitt forlenget til 31. juli.

- Da festivalen var over så vi at det fantes gjester som enten ikke hadde fått med seg refusjonsordningen, eller ikke rakk innom en av bodene før festivalen var over. Vi bestemte oss derfor for å forlenge fristen, sier Gaute Drevdal,  kommunikasjonsansvarlig på Hove, til Dagbladet.no.

Han presiserer at dette hadde ikke noe med klager fra publikum i etterkant å gjøre, slik Dagens Næringsliv skriver i dag.

Muliggjør refusjon- At arrangørene har et behov for å kontrollere cash-flowen er åpenbart. Dette systemet er en videreføring av gammelt system med papirbonger, forklarer Drevdal.- Med det gamle systemet, som fremdeles er i bruk ved en rekke festivaler som Norwegian Wood, må du først bestemme deg for hva du skal kjøpe, om det er en øl eller en hamburger, og så få en bong for dette. Men om du senere ombestemmer deg og finner ut at du ikke har lyst på en hamburger likevel, har du ingen mulighet for å få refundert bongen, og arrangøren beholder pengene dine. Med det nye systemet som vi tok i bruk, kan publikum faktisk få refundert pengene de ikke har brukt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer