Hva nå, Apple?

Slappe produktnyheter, syk sjef.

IKKE AKKURAT STEVE JOBS: Apples produkt- og markedssjef Phil Schiller presenterte Apples nyheter på Macworld-messa i San Francisco i går. Men hvor ble det av produktene som får oss til å tenke at sånt som dette er det bare Apple som får til?, spør Dagbladet.nos kommentator. Foto: SCANPIX
IKKE AKKURAT STEVE JOBS: Apples produkt- og markedssjef Phil Schiller presenterte Apples nyheter på Macworld-messa i San Francisco i går. Men hvor ble det av produktene som får oss til å tenke at sånt som dette er det bare Apple som får til?, spør Dagbladet.nos kommentator. Foto: SCANPIX Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no):  Var gårsdagens Apple-presentasjon på Macworld-messen i San Francisco den daffeste og minst inspirerende i selskapets historie?

VANLIGVIS er Macworld anledningen der Apple presenterer produktnyheter med høy til ekstremt høy «wow!»-faktor, men i går kveld var «underwhelming» den mest brukte karakteristikken blant de mange som kommenterte ikke-begivenheten på Twitter og andre steder på nettet.Karakteristikken kan best oversettes med «underimponerende», eller ganske enkelt skuffende.

Det la selvsagt en viss demper på stemningen at sjefen sjøl, Steve Jobs, hadde meldt sykdomsforfall, og ble erstattet av den langt mindre karismatiske produktsjefen Phil Schiller.

Men hovedproblemet var ikke at det var Schiller som snakket, det var hva han snakket om. Eller rettere sagt: Hva han ikke snakket om.AT ALL MUSIKK I ITUNES nå skal selges uten DRM, de forbrukerfiendtlige kopi- og avspillingssperrene, er en gledelig, men ikke overraskende nyhet. Senest i desember 2008 kunne du lese her på Dagbladet.no at dette var like rundt hjørnet - om ikke så like rundt hjørnet som ryktene ville ha det til. At musikk kan kjøpes direkte via 3G eller wifi til iPhone, var også en liten gladnyhet, men igjen: Den var ventet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer