Anmeldelse «Revolusjon», Nationaltheatret:

Hva skal til for å gjøre samfunnsoppvåkning til et salgbart konsept? Tilsett reklameestetikk og latter

Stylet tidsbilde

REKLAMEESTETIKK: Olav Waastad, Eindride Eidsvold, Ole Johan Skjelbred og Trine i en seng fra IKEA. Foto: Øyvind Eide, Nationaltheatret
REKLAMEESTETIKK: Olav Waastad, Eindride Eidsvold, Ole Johan Skjelbred og Trine i en seng fra IKEA. Foto: Øyvind Eide, Nationaltheatret Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

TEATER: Revolusjonerende er Christian Lollikes «Revolusjon» ikke. Revolusjonært kan en ikke si at det er, heller.

Snarere viser teaterforestillingen et tidsbilde der menneskene vet at forandring må til, uten at de - det vil altså si vi - klarer å gjennomføre den minste endring.

«Noe» må gjøres, det kan de fleste være enige i. Men når en skal bestemme hva dette «noe» er, ender det i avmakt. Mennesket snakker, mens kloden går under.

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

39,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 39,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/mnd)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer