VÅRPLANEN FOR NORSKE plateutgivelser viser med all tydelighet hvilken motor «Hver gang vi møtes» allerede etter én sesong er blitt for ulike aktører i næringskjeden i norsk musikkbransje.
Utstillingsvindu. Utskytingsrampe. Undergangstegn. Velg deg din egen metafor.
DET ER LITEN TVIL OM at «Hver gang vi møtes»-konseptet har polariserende kvaliteter. På den ene siden er det vanskelig å argumentere mot den kløktige karriereforvaltningen som foregår i kulissene av TV2-suksessen «Hver gang vi møtes». Det er vanskelig å argumentere mot at det, i det store og hele, er «bra TV».
Dette er dessuten programmet hvor de skakkjørte artistkarrierene til Morten Abel og Marion Ravn kan gjenreises i beste sendetid, attpåtil i en setting der de, tilsynelatende ubesudlet av regulær bruktbilhandlerkynisme, først og fremst får lov til å være artister og musikere, dernest kjendiser som byr på seg selv i passe corny og jovialt, påtvunget samvær med andre kjendiser.
Antakelig er dette noe av det beste man kan få til av «musikk-tv» i en kommersiell, bred og - for å putte lilletåa i den pågående kulturkampdebatten - folkelig tv-setting.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger