Anmeldelse: «Hver gang vi møtes - jubileum» på TV 2

Hvordan kan man hate trekkspill?

Jubileumssesongen avsluttes i kveld. Vi anmeldte låt for låt.

TOLKER KVITNES: Odd Nordstoga tolker Henning Kvitnes på fabelaktig vis i «Hver gang vi møtes - jubileum». Foto: TV 2
TOLKER KVITNES: Odd Nordstoga tolker Henning Kvitnes på fabelaktig vis i «Hver gang vi møtes - jubileum». Foto: TV 2 Vis mer

TV: Jubileumsrunden med tidligere deltakere i «Hver gang vi møtes» ble rundet av i kveld. Bjarne Brøndbo stikker hjem etter frokost og slipper til Elisabeth Andreassen og Henning Kvitnes, mens Odd Nordstoga er tilbake for en kveld med en ny gjeng. Kurt Nilsen, Chris Holsten og Sol Heilo er blitt med videre fra forrige fredag sammen med vertskapet Marion Ravn og Morten Abel.

Høyst til stede er også bandet, som i denne runden har bestått av Kristian Tybakken (trommer), Snorre Kiil Saga (bass), Marie Klåpbakken (fele), Håkon-Marius Pettersen (tangenter), Truls Hval (gitarer) og av og til Kristian Kvalvaag (gitarer). Bandet gjør en kjempejobb og fortjener å bli nevnt, om ikke annet på rulleteksten. Uten et godt band, ingen god sending. Hører dere, TV 2!

Elisabeth Andreassen: «It’s All Coming Back To Me Now» (Jim Steinman)

Marion fikk autografen til Bettan da hun var elleve år, og nå blir hun tolket av sitt idol – som hun også spiller med i «Chess». Og ikke bare det, hun har valgt duetten Marion gjorde med Meat Loaf da hun fortsatt jobbet med USA-karrieren.

Det som opprinnelig er en ganske pompøs låt, som mye av det Marvin Lee Aday alias Meatl Loaf står for, er blitt en hyllest til kjærligheten. Tom Roger Aadland, som Marion skriver sammen når hun synger på norsk, har lagd en var og følsom tekst som får tårekanalene til å jobbe. Men arrangementet er lite spennende - et forsiktig komp helt uten motstand og en melodi du ikke husker veldig godt. Det er egentlig ganske rått parti, dette. Ikke er det en duett lenger heller, og det betyr at den opprinnelige kraften i framføringa er borte. Det er Aadlands norske tekst som har hovedrollen, og den «redder» denne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.