En gang i tiden var reklame sjarmerende ukomplisert: «Røk Petterøe’s Blanding 3 - og din Bedrift vil bli en dundrende Suksess!» Rett på sak. Ingen skjulte budskap (bortsett fra det med den langsomme lungekreftdøden).
Nå er innholdsmarkedsføringen en del av livene våre. Ingen slipper unna. Den brer om seg i høyt tempo, og produseres av en bransje med religiøs tro på det de driver med. Mennesker som i fullt alvor kaller seg thought leaders, som hevder de setter «brukernes egenverdi over sin egen», eller kaller konklusjonen på foredragene sine for «Key Takeaways». Dette er farlige ekstremister som truer grunnvollene i vårt utdaterte, korpulente og selvgode sosialdemokrati.
Det er viktig å sette ord på denne trusselen, særlig for barna. Barn plukker fort opp at noe ikke er som det skal. Sett av tid til å snakke med dem. Lag en hyggelig setting. Sett fram noe å spise, for eksempel de gøyale Sprett PLUSS® Drikkeyoghurtene fra Tine. Sunne er de også.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger