«Hvorfor i alle dager trykket jeg på den rød knappen?»

Belgisk tv-selskap tar reklamestunt til et nytt nivå og skaper internettsensasjon.

(Dagbladet): En reklamefilm for det belgiske tv-selskapet TNT, som har slagordet «We know drama», går nå sin seiersgang på nettet. Reklamefilmen har i løpet av et døgn hatt nærmere fire millioner visninger og sprer seg i høy hastighet på sosiale medier.

Reklamen kombinerer en rekke kjente elementer, men gjennomføringen står til fem ganger 20 i stil. Tv-selskapet plasserte en «rød knapp» med en stor pil over med skriften «Push to add drama» på et torg i en belgisk by og ventet så på at en nysgjerrig sjel ikke skulle klare å la være å trykke.

SLÅSSKJEMPE: En av ambulansepersonalet viser at han ikke bare kan redde liv.
SLÅSSKJEMPE: En av ambulansepersonalet viser at han ikke bare kan redde liv. Vis mer

Etter en stund klarte ikke en mannlig syklist å holde seg - og trykket på knappen.

Det som utspilte seg de neste minuttene kan trygt kalles drama og sjokkerte tilfeldige forbipasserende, og ikke minst mannen som trykket på knappen. Hvordan det gikk, kan du se øverst i denne saken.

DRAMA: Det som starter som en uskyldig ambulanse, utvikler seg raskt.
DRAMA: Det som starter som en uskyldig ambulanse, utvikler seg raskt. Vis mer