I gråtens grep

I Grusomhetens Teaters «Lament» er gråt gjort til kunstverk. Innlevelsen blir intellektuell invitasjon.

KLAGESANG: Gråt utgjør både form og innhold i «Lament» av Grusomhetens Teater. Her er Sara Fellman, i rollen som den av forestillingens to kvinner som gråter aller mest ukontrollert. Foto: Stein Jarle Nilsen, Grusomhetens Teater
KLAGESANG: Gråt utgjør både form og innhold i «Lament» av Grusomhetens Teater. Her er Sara Fellman, i rollen som den av forestillingens to kvinner som gråter aller mest ukontrollert. Foto: Stein Jarle Nilsen, Grusomhetens Teater Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

TEATER: To kvinner gråter seg inn i utmattelsen.

Hanne Dieserud og Sara Fellman lar seg oppsluke av gråtens voldsomhet. De følger hvert sitt forløp, Fellmans rollefigur enda litt mer overgitt til sin sorg enn Dieseruds.

Tilsynelatende enser de ikke hverandre. De hikster. De hulker. De hyler. De klynker. De murrer og mumler. De hiver etter pust. De beljer og de brøler.

Allerede abonnent? Logg inn

Våre beste tilbud!

PlussTotal

Få alt fra Dagbladet Pluss, Elbil24 Pro, KK Pluss og Se og Hør Pluss i samme pakke!

Dagbladet Pluss

Mer å snakke om.

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.