Idol-anmeldelse låt for låt

Vi følger tredje finalerunde.

- HAR DET: Ingvar Olsen synger om å ha det - og han har det. Foto: Tor Gunnar Berland / Stella Pictures
- HAR DET: Ingvar Olsen synger om å ha det - og han har det. Foto: Tor Gunnar Berland / Stella Pictures Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

1. Ingvar Olsen (24). Synger «You Got It» - Roy Orbison Ingvar synger om  å ha det, og jaggu har Ingvar det og litt til. Han synger en tanke surt innimellom, men han har en klang og karakter som ikke kan øves inn. Det er en ektefølt kjærlighet til den klassiske pop-melodi som resonnerer langt utover scenekanten og inn i de tusen hjem. Om Ingvar får ristet av seg de siste nervene, kan han bli en farlig konkurrent.

2. Anniken Høve (29). Synger «Sunshine Of Your Love» - Cream Det er ingen tvil om at Anniken har funnet sin nisje og den har hun vokst seg fint inn i. Hun kan knekke en hvilken som helst classic rock-låt fra 60- og 70-tallet på strak arm. I positiv forstand. Men om hun fortsetter i den samme sporet, så slutter hun å overraske. Det begynner å bli en viss hørt det før-faktor over det hele. Men det er ingenting i veien med avleveringen.

3. Chinook Lamers (16). Synger «Too Close» - Alex Clare Det mest positive først. Chinook har åpenbart klart å riste av seg de verste nervene. Hun fremstår som langt mer selvsikker enn tidligere. Kanskje det er oppturen fra forrige runde hvor hun sang Kurt Nilsen som har gitt henne et løft? Dessverre er hun ikke like heldig med låtvalget denne gangen. Hun forsøker å vise en tøffere side av seg selv, men hun forsvinner litt i låten. Det er litt småsurt her og der, men hun har særpreg både stemmemessig og artistisk. La oss håpe at hun treffer på alle fronter neste gang.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.