Idol i motvind

Sist fredag mistet Idol over en kvart million seere sammenliknet med tilsvarende program i fjor. TV 2 sliter med å øke tallene på vei mot finalen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

-  Idol har nådd toppen. Selv om TV 2 bestemmer seg for å gå løs på en ny sesong er det ingenting som tyder på at de klarer å snu trenden, mener TV-direktør i mediebyrået Carat, Jarle Thalberg.

Mens Idol tidligere år har vunnet stadig flere seere på vei mot finalen, ser de i år ut til å stå på stedet hvil.

Forrige fredag fulgte i snitt 610.000 seere programmet mot 870.000 i tilsvarende program i 2005. Idol mistet altså nesten hver tredje seer sammenliknet med fjoråret.

-  Jeg tror at det skyldes en kombinasjon av at konseptet begynner å bli slitt og at konkurransen har færre profiler. Det er et lite antiklimaks i år, sier Thalberg og understreker at det tross alt fortsatt er mange som ser programmet.

Seinere enn forventet

Presseansvarlig i TV 2, Bjarne Laastad, peker på at fredagen for ett år siden var spesielt bra, men innrømmer følgende:

-  Idol har økt voldsomt år for år, og det er helt naturlig at dette stopper opp ved runde nummer fire. At vi nå har litt lavere tall er ikke overraskende, og kommer vel heller seinere enn vi hadde forventet, sier han.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer