Ikke et spill for de som elsker selunger

Herlig ondskap i «Overlord II».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

|||«OVERLORD» VAR EN av de hyggeligste overraskelsene som kom ut i 2007. Spillet lot deg styre en ond hersker og hans undersåtter rundt i en fantasiverden som virket dratt rett ut av Tim Burtons småsyke sinn.

Den tegneserieaktige ondskapen og den konstante, humoristiske tonen skapte et helt unikt og underholdende bakteppe for eventyrspillet som nå endelig har fått en oppfølger.

«Overlord II» viderefører historien fra originalen og ekspansjonspakkene, og introduserer deg for en helt ny ond hersker i ung alder.

ETTER SPILLETS opplæringssekvens, som blant annet innebærer nedklubbing av kvalmende søte selbebiser, blir du til slutt utrustet med et heftig hevnbegrep og en armé av små, gremlinsliknende demoner.

I tillegg til din helpansra antihelt styrer du flere titall av disse såkalte «minions», som du kan sveipe som en bølge av ødeleggelse over fiender og bygninger.

SOM SEG HØR OG BØR for en ond hersker får du også denne gangen tilgang til et eget tårn. Som i forgjengeren er dette tårnet falleferdig i begynnelsen, men denne gangen er det imponerende allerede i spillets tidlige timer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer