||| BOK: Hemsedal om 30 år: I en svær, høyteknologisk betongbungalow omringet av vaktselskaper, bor en aldrende mann med hushjelpen sin.
På tv kan mannen og hushjelpen se at en krig har brutt ut.
Mannen klager over kameravinklene på nyhetssendingen. Selv har han tjent pengene sine innen tv: Sammen med en venn utviklet han en rekke spektakulære dramaserier, alle med realityelementer, hybrider i grenseland mellom virkelighet og fiksjon.
Sammen var seriene med på å bryte «det siste tv-tabuet, de krenka det siste ukrenkelige: nyhetene.»
Etter det var bransjen forandret for godt — det var ikke lenger «økonomisk forsvarlig å lage seriøse nyheter».
I villaen på høyfjellet sitter de to og lurer på om de skal bestemme seg for å tro på reportasjene de ser på.
IsolasjonLirhus selv har unike forutsetninger for å reflektere over mediene: Han kommer rett fra jobb som manusforfatter på «Hotel Cæsar».
Det er et modig karrierevalg for en forfatter med bakgrunn fra forfatterstudiet i Bø, og to svært kritikerroste romaner bak seg.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger