Ikke lenger så spennende

Et typisk eksempel på et spill som har brukt for lang tid på modningsprosessen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Diskuter spill

Det har tatt sju år - sju år! - for utviklerne å få ferdigstilt «Galleon». Det som en gang skulle være blant det ypperste innen 3D action/adventure-sjangeren, er ikke lenger mer enn et midt-på-treet-spill, egnet for tankesløs tidtrøyte når du ikke har annet å gjøre.

Du spiller den ramsalte kapteinen Rhama, en slags humorløs Guybrush Threepwood (for de av dere som måtte kjenne ham), som tydeligvis har kjent sin besøkelsestid i turnhallen. På tross av at Rhama har et imponerende bevegelsesmønster, så hemmes han kraftig av de klønete kontrollene.

Du beveger deg kun ved hjelp av venstre styrespake, og kan ikke titte verken opp eller ned. Dette gjør at du ofte havner på feil sted, og slåsskampene får et unødvendig preg av kaos og tilfeldigheter - likevel vinner du dem alltid. Hmm.

Hensiktene er helt sikkert gode her, men det hjelper lite når det finnes morsommere ting å bruke tiden sin på.

For i løpet av spillets gang, mens du jakter på et stjålet skip på noen mystisk øyer, vil du møte på utfordringer som ikke byr på noe særlig underholdningsverdi - men som virker å være utplassert kun i den hensikt å få spillet til å vare lengre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer