Ikke så magisk

Noen ting blir bedre med tiden, andre ikke. Capcoms «Aladdin», opprinnelig laget for Super Nintendo for 12 år siden, kunne med fordel blitt liggende i skapet.

Men nå er det altså her, denne gang for GBA, men praktisk talt identisk med slik det var «den gang da».

Spillet følger filmens handling i grove trekk, det begynner på gata i Agrabah og slutter med oppgjøret med skurken Jafar. Fram til det skjer, må du hoppe, klatre og svinge deg fra venstre mot høyre i etter tradisjonelt 2d-modell.

Animasjonen er bra, lyden slett ikke verst, men har du gjort dette før - har du ergret deg grønn over å bli sittende fast fordi du ikke klarer å få figuren til å hoppe de to, små millimeterne som skal til - og det er ingen grunn til å gå tilbake.

Mens filmen «Aladdin» fremdeles oppleves som frisk og morsom, har nok dessverre tiden flydd fra Capcom-utgaven av helten.

Her er det ikke mye magi å hente lenger.