Ikke så magisk

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Noen ting blir bedre med tiden, andre ikke. Capcoms «Aladdin», opprinnelig laget for Super Nintendo for 12 år siden, kunne med fordel blitt liggende i skapet.

Men nå er det altså her, denne gang for GBA, men praktisk talt identisk med slik det var «den gang da».

Spillet følger filmens handling i grove trekk, det begynner på gata i Agrabah og slutter med oppgjøret med skurken Jafar. Fram til det skjer, må du hoppe, klatre og svinge deg fra venstre mot høyre i etter tradisjonelt 2d-modell.

Animasjonen er bra, lyden slett ikke verst, men har du gjort dette før - har du ergret deg grønn over å bli sittende fast fordi du ikke klarer å få figuren til å hoppe de to, små millimeterne som skal til - og det er ingen grunn til å gå tilbake.

Mens filmen «Aladdin» fremdeles oppleves som frisk og morsom, har nok dessverre tiden flydd fra Capcom-utgaven av helten.

Her er det ikke mye magi å hente lenger.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer