Ingen vil ha Ari

Svogeren og kompisen er blant Norges heteste reklametryner. Hvorfor vil ingen ha Ari?

Enkelte har et ansikt med mer verdi enn andre. I går kåret Propaganda Norges mest verdifulle ansikter. Norges fremste reklame-, sponsor-, og markedsføringseksperter har vært med å avgjøre hvilke tryner som er  mest verdt.

Men mens listen toppes av kronprins Haakon, og skuespiller Kåre Konradi kommer på en respektabel 7.plass, er det en person som ikke engang nesten kommer på listen - svoger og bestekompis Ari Behn.

- Ari er for meg anti. Jeg synes nå han viser hva han egentlig er god for. Han er overflatisk og ikke god for noe. Han har gitt ut en bok som en eller annen i VG må ha vært i svima da han ga terningkast seks. Han har lyktes med å gifte seg med Märtha Louise, hvis det er noe mål i seg selv, sier Arne-Inge Christophersen i Initiative Universal Media til Propaganda.

Runar Døving ved Statens institutt for forbruksforskning (SIFO) skulle imidlertid gjerne hatt Ari, og også Märtha med på lista.

Han understreker imidlertid at det alltid vil være et problem med folk som har giftet seg inn i kongefamilien, fordi folk får mistanke om skjulte agendaer. Det gjelder også Mette-Marit, sier forskeren til Propaganda.

Les mer om Norges heteste reklameansikter her

 Intet reklame-fjes: Ari Behn har ikke et attraktivt reklame-ansikt. Det har imidlertid hans svoger kronprins Haakon og kompisen Kåre Konradi. Foto: Scanpix
Intet reklame-fjes: Ari Behn har ikke et attraktivt reklame-ansikt. Det har imidlertid hans svoger kronprins Haakon og kompisen Kåre Konradi. Foto: Scanpix Vis mer