(Dagbladet): Den norskutviklede musikkstrømmetjenesten Tidal har fått sin dose kritikk etter at den ble kjøpt opp av rapperen Jay-Z og lansert i USA tidligere i år.
Det har vært skepsis til om de søkkrike megastjernene som fronter tjenesten er opptatt av å gi artister flest så gode vilkår som de ønsker å gjøre inntrykk av, Tidal har vært kritisert for å rakke ned på konkurrentene, og i forrige uke ble det kjent at appen allerede er ute lista over de 700 mest nedlastede til Iphone.
I helga svarte Jay-Z på kritikken - i form av 14 suksessivt publiserte tweets, innledet med en varsel om «stream-of-conciousness» og en nedtelling.
Svertekampanje - Tidal klarer seg bra. Vi har over 770 000 abonnenter, og vi har bare vært i business under en måned. Itunes-butikken ble heller ikke bygget på en dag, skriver Jay-Z, eller Mr. Carter som han ganske enkelt kaller seg på sosiale medier.
Han hevder videre at Spotify - som er Tidals største konkurrent - brukte 9 år på å bli en suksess (men da lurer vi på hvordan han teller, siden det fortsatt bare er 6 og et halvt år siden svenskene lanserte).
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger